8 Rahsia Seks Setiap Ibu Bapa Baru Perlu Tahu - Bonda

Friday 29 June 2018

8 Rahsia Seks Setiap Ibu Bapa Baru Perlu Tahu



Ibu bapa yang baru menimang cahaya mata memang sentiasa sibuk dengan bayi mereka. Mencari masa untuk bermesra boleh menjadi sukar. Jom ikuti tip-tip terbaik dan helah yang dikongsikan oleh ibu bapa untuk mengembalikan perasaan seksi semasa bersama.

1. Jangan hadkan seks di bilik tidur sahaja


"Sebelum mempunyai anak, kami mempunyai rutin hanya mengadakan hubungan seks apabila kami sudah di atas katil. Memandangkan bayi kami kini tidur di bilik kami, kami telah meneroka keluar ke sofa, ruang yang saya gunakan sebagai pejabat saya dan juga di bilik mandi. Ianya lebih mengujakan!"
Karen

"Sejak melahirkan anak, kemesraan kami sama seperti ketika kami mula-mula bersama. Kami akan melakukan hubungan seks di mana-mana bilik di dalam rumah. Dengan cara ini, bayi kami yang tidur di dalam bilik tidur kami tidak akan terjaga. Ianya agak menyeronokkan!"
Sophie

2. Mentakrifkan semula seks


"Kami sedar bahawa jika kami tidak mempunyai masa untuk seks, kami masih boleh menjadi intim dengan satu sama lain. Kemesraan begitu penting bagi kami. Walaupun jika kami cuma mempunyai sedikit sahaja masa bersama, kami akan berciuman atau mengusap-usap tubuh masing-masing. Ini membantu mengingatkan kami bahawa kami bukan sekadar ibu bapa, tetapi adalah kekasih juga."
Louise


3. Manfaatkan waktu tidur siang


"Biasanya saya menggunakan waktu bayi saya tidur siang dengan menyelesaikan kerja-kerja rumah atau tidur. Pada hujung minggu pula saya menggunakannya sebagai peluang untuk bermesra dengan suami."
Jamie

"Waktu tidur siang telah menyelamatkan kehidupan seks kami. Saya terlalu letih menjelang waktu kami masuk tidur pada waktu malam, tetapi pada tengah hari Ahad boleh saja!"
Lisa


4. Berbual sebelum seks


"Dengan lampu dimalapkan, suami dan saya suka bercakap tentang hari-hari sebelum kami mempunyai anak. Ia mengingatkan kami bahawa kami mempunyai kehidupan sebagai pasangan sebelum menjadi ibu bapa, dan tiba-tiba saja kami dapati kami melakukan hubungan seks seperti dulu!"
Caroline

"Ia boleh menjadi begitu mudah untuk jatuh ke dalam tabiat hanya bercakap tentang perkara-perkara rutin yang anda lakukan sepanjang hari atau tidak bercakap langsung. Kami telah mula membuat satu usaha untuk membincangkan perkara-perkara yang kami lakukan sebelum menjadi ibu bapa seperti politik, buku-buku dan juga impian kami. Ia membantu kami berhubung sebagai orang dewasa dan ia sering menjurus kepada seks."
Lucy


5. Cari pengasuh dan keluar dari rumah


"Suami dan saya kini mempunyai hari kami keluar 'dating'. Setiap Jumaat kami pergi makan malam atau menonton wayang dan membuat perkara-perkara seperti yang kami biasa lakukan ketika baru berkahwin. Biasanya, apabila kami tiba di rumah kami dalam mood!"
Nur Hana

"Kami dapati keluar dari rumah dan mengharamkan apa-apa percakapan mengenai bayi telah benar-benar membantu mengembalikan kehidupan seks kami. Suami saya meminta ibu bapanya untuk menjaga anak kami supaya kami dapat pergi ke taman untuk berkelah atau bertemu dengan rakan-rakan di restoran kegemaran kami. Apa yang kami buat hanyalah meluangkan masa bersama dan sering kali ianya menjurus kepada kemesraan dan berakhir dengan aksi di katil apabila kami pulang ke rumah."
Chloe


6. Jangan tunggu privasi jika tidak perlu


"Sejurus selepas anak perempuan kami lahir, kami menganggap kami tidak boleh melakukan hubungan seks jika dia berada di dalam bilik yang sama. Ini menjadikan ia benar-benar sukar kerana katil bayi berada dalam bilik tidur kami. Selepas musim kemarau yang panjang kami sedar kami sebenarnya bodoh. Bayi yang nyenyak tidur tidak sedar ataupun faham mengenai apa yang kami akan lakukan, jadi sekarang kami akan bersama setiap kali keinginan itu timbul."
Zoe

"Dulu, kami hanya melakukan hubungan seks apabila anak kami bermalam di rumah datuk dan neneknya. Ini mungkin bermakna beberapa minggu sekali baru kami dapat bersama. Jadi kami ubah strategi itu dan kini akan bersama bila-bila masa yang boleh dan mahu, walaupun si kecil sedang tidur di bilik kami. Dia tidak sedar pun apa yang kami lakukan, dan ini telah mengeratkan lagi hubungan saya dan suami."
Laura


7. Panas dan menggoda


"Dalam beberapa bulan pertama selepas anak kami lahir, saya berminat untuk memastikan kehidupan seks kami kembali ke zaman kegemilangannya. Kami berdua letih tetapi saya berusaha untuk mendapatkan dia dalam mood sepanjang hari kerja. Saya menelefon dia pada waktu makan tengah hari dan bercakap-cakap tentang seks kepadanya selama beberapa minit. Kadang-kadang saya akan menghantar dia e-mel pada sebelah petang memperincikan semua perkara yang saya mahu lakukan untuk dia ketika dia tiba di rumah. Ia sememangnya berkesan."
Kara

"Selepas melahirkan anak, saya dapati sangat sukar untuk berasa seksi. Saya rasa hampir luar biasa bagi saya untuk memainkan peranan sebagai ibu pada satu masa dan seminit kemudian menjadi kekasih pula. Suami saya mengatasi masalah ini dengan menggoda saya. Dia meninggalkan nota-nota cinta kecil di rumah, memandikan dan mencuci rambut saya. Dia pada dasarnya mengingatkan saya tentang mengapa saya jatuh cinta dengannya dan menikmati tidur dengan dia."
Claire


8. Jika pada awalnya anda tidak berjaya, berterus terang sahaja


"Beberapa bulan selepas saya melahirkan anak perempuan kami, saya benar-benar bersedia untuk mendapatkan kehidupan seks kami kembali seperti mana sebelum saya mengandung. Saya cuba membuat beberapa godaan ketara pada suami saya, tetapi dia seolah-olah tak perasan. Saya sangat kecewa, jadi akhirnya saya terpaksa duduk dan menerangkan kepadanya betapa saya merindui kemesraan yang pernah kami kecapi bersama. Rupa-rupanya, dia tidak tahu apa yang saya rasai dan hanya cuba menjaga hati saya dengan tidak memaksa. Perbualan itu berakhir di atas katil!"
Hannah

"Sudah agak lama saya dan suami tidak mengadakan hubungan seks. Ia bukan lagi keutamaan saya selepas mempunyai dua orang anak dengan jarak umur yang kecil. Saya rasa saya sudah lupa betapa saya benar-benar seronok melakukannya. Suami saya menjadi kecewa dan dia akan menuduh saya tidak tertarik kepadanya lagi. Ini membuatkan saya rasa tertekan dan lebih tidak mempunyai mood. Namun, dia akhirnya menukar taktik dan mula memberitahu bahawa dia rindu bercumbu, menyentuh dan memeluk saya. Ini membuatkan saya sedar bahawa saya juga merinduinya dan kini kami menikmati kehidupan seks yang sihat semula."
Becky

BACA JUGA : Bahayakah Teknik Woman On Top


Sumber : babycenter

No comments:

Post a Comment