Di akhir pembelajaran, murid dapat:
1. Menyatakan ayat matematik operasi tolak secara lisan
2. Mendengar arahan mudah dan memberi respon dengan bimbingan.
3. Membuat pergerakan menggunakan seluruh anggota badan.
Nama
Guru
|
Bondakids
|
Kelas
|
Prasekolah
X
|
Tarikh
|
13
Julai 201X/
Isnin
|
Masa
|
11.10
- 11.40 pagi (30 minit)
|
Modul
|
Matematik
Teras
|
Tunjang
|
Tunjang
Sains dan Teknologi - Awal Matematik
|
Fokus
|
ST
8.0 Operasi Nombor
|
Standard
Pembelajaran
|
ST
8.2.4 Menyatakan ayat matematik operasi tolak secara lisan
|
Kesepaduan
|
BM
1.1.2 Mendengar arahan mudah dan memberi respon dengan bimbingan.
PFK
2.1.22 Membuat pergerakan menggunakan seluruh anggota badan.
|
Bilangan
Murid
|
25
orang
|
Sub
Tema
|
Hari
Raya Aidilfitri
|
Objektif
|
Di
akhir pembelajaran, murid dapat:
1.
Menyatakan ayat matematik operasi tolak secara lisan
2.
Mendengar arahan mudah dan memberi respon dengan bimbingan.
3.
Membuat pergerakan menggunakan seluruh anggota badan.
|
Pengetahuan
sedia ada
|
Murid
mengetahui simbol tolak dan sama dengan.
|
Bahan
|
Kerusi,
lembaran kerja,
|
Penerapan
Nilai
|
Toleransi,
kerjasama, disiplin
|
Langkah/Masa
|
Isi
Pelajaran
|
Aktiviti
|
Bahan
Bantu Mengajar/Catatan
|
Set
induksi
(3
minit)
|
|
|
Alatan
Kesepaduan
Nilai
|
Langkah
1
(7
minit)
|
|
|
Alatan
Kesepaduan
Nilai
|
Langkah
2
(8
minit)
|
|
|
Alatan
Kesepaduan
Nilai
|
Langkah
3
(5
minit)
|
|
|
Alatan
Kesepaduan
Nilai
|
Langkah
4
(10
minit)
|
|
|
|
Penutup
(2
minit)
|
|
|
Nilai
|
Mak ayah yang nak cari pendapatan tambahan jadi droship buku PTS boleh klik link https://bit.ly/33JnIIT
Refleksi
Murid:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Refleksi
Guru :
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
No comments:
Post a Comment